Addo park en Knysna - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Addo park en Knysna - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Addo park en Knysna

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

14 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Garden Route

12-10-2015 en 13-10-2015
Voor maandag stond een drukke safari dag gepland. 's Morgens vroeg uit de veren en om 8.00 op weg naar het Addo national park. Hier hadden we eerst een ochtendsafari. We hadden verwacht dat we in een kleine jeep zouden zitten, maar dit werd een grote jeep. Omdat niet iedereen was komen opdagen, zaten we er met z'n zessen in, prima dachten we. We begonnen aan de safari. Toen we een half uur op weg waren, kreeg de gids het bericht dat we rechtsomkeert moesten maken omdat degenen die niet waren komen opdagen er opeens wel bleken te zijn. Bij de ingang stond een kudde luidruchtige Nederlandse 60+ers, voornamelijk uut Twente op ons te wachten. Truus, Henk, Gerry, Kees en alle anderen propten zich erbij en zo vertrokken we met de sponsorbus van Beter horen en Hans Anders richting het park. We waren hier dus echt niet blij mee. Tijdens de 2 uur langdurende tour zagen we nog wel 2 leeuwen en een flinke kudde olifanten die onze bus op een haar na voorbij draafden.
Na de tour sprongen we in de auto om zelf op safari te gaan door het Addo national park. Omdat de struiken vrij hoog waren en onze auto laag, zagen we helaas niet meer dan enkele olifanten. Om 14.30 moesten we bij een aangrenzend reservaat aan de andere kant van het park zijn. We hadden bedacht dat we wel dwars door het park konden rijden. Echter, omdat de TomTom steeds aangaf dat we terug moesten, had Ria er niet meer zo'n vertrouwen in. Toen ook de weg steeds slechter werd, werd dit vertrouwen steeds minder. De gaten in de weg werden zo groot dat er bijna een olifant in kon verdwijnen, maar RJ bleef stug volhouden dat we wel bij de uitgang zouden komen. Gelukkig maar, want uiteindelijk was daar gelukkig de gate en konden we het park verlaten.
Om 14.30 gingen we op safari in het Schotia private game reserve. Dit is een afgebakend stuk van het Addo park, waar we meer dieren zouden kunnen spotten.
Dit keer gingen we in een kleine truck op pad. Het gebied was erg mooi, veel groen en mooie uitzichten. We hebben veel gezien; giraffen, zebra's, neushoorns, olifanten, impala's en leeuwen. Weer veel mooie kiekjes kunnen schieten. Halverwege de safari gingen we in een grote hut midden in het park eten. Erg sfeervol met allemaal fakkels en kampvuurtjes.
Hierna weer op de truck. Warm aangekleed, want het was inmiddels behoorlijk koud geworden. Op de terugweg spotten we nog een keer de neushoorns in het donker.
Hierna kwam een eind aan deze lange, maar mooie safaridag.
De volgende dag vertrokken we uit Kirkwood en gingen we op weg naar Knysna. Onderweg maakten we nog een paar stops. Eerst gingen we naar het Tsitsikamma national park. Na een stuk wandelen kwamen we bij een grote hangbrug over de Indische oceaan. Natuurlijk zijn we hier even overheen gelopen. Hierna nog een stuk doorgelopen richting het uitzichtpunt, maar dit bleek erg ver en vooral erg stijl. Omdat we door wilden naar het hotel, zijn we toch maar omgedraaid.
Onderweg ook even gestopt bij de hoogste bungee jump van de wereld. Ze sprongen van een hoge brug de diepte in. Dit hebben we maar even aan ons voorbij laten gaan.
Aan het einde van de middag kwamen we bij het hotel. We hadden een supermooie kamer met megagrote badkamer, het leek net een bruidssuite. We hadden uitzicht over een grote lagune, erg mooi.
's Avonds hebben we bij een restaurant in de buurt een trio van koedoe, steenbok en struisvogel gegeten. Tsja...het ene moment voer je een koedoe en het andere moment voert een koedoe jou ;-)

• 15 Oktober 2015 - 08:09

Ma:

Super leuk om te lezen! Jullie hebben t heerlijk!
    Van die bungeejump valt me alleen tegen....

• 15 Oktober 2015 - 08:45

Jan:

een hangbrug helemaal over de indische oceaan? dat zal een grote geweest zijn ;-)
    en bruidssuite? hmmmm.... interessant ;-)

Jullie krijgen gelukkig genoeg dieren te zien zo te lezen