St.Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu St.Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

St.Lucia

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

05 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

03-10-2015 en 04-10-2015
Op zaterdag reden we weer terug van Swaziland naar Zuid-Afrika. Dit in een schoon gepoetste auto, want het is hier redelijk standaard dat ze je auto op de dag van vertrek bij een hotel, nog even wassen. Helemaal prima, daar kunnen we wel aan wennen!
We kregen van de eigenaresse van het hotel de tip om via een kleine omweg te rijden. Dit was zeker de moeite waard, wat een prachtige uitzichten overal.
Rond 17.00 kwamen we aan bij ons hotel in St. Lucia. Dit hotel was van een stel uit Leeuwarden. Bij onze aankomst kregen we dan ook uitleg over van alles en nog wat op een 'Piet Paulusma' manier. Er werd onder andere verteld dat je na zonsondergang niet meer op straat mocht lopen. Niet vanwege criminaliteit, maar vanwege de nijlpaarden. Deze komen 's avonds vanuit de St. Lucia rivier aan land om te gaan grazen. Ze kunnen wel heel gevaarlijk zijn voor mensen.
We zijn 's avonds dus braaf met de auto naar een restaurant gereden dat slechts 5 min. verderop lag. Geen hippo gezien helaas.
De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt over de St. Lucia rivier. Ondanks dat dit een behoorlijk toeristische aangelegenheid was, hebben we veel nijlpaarden en krokodillen gezien. Toch wel leuk.
Na de lunch zijn we een stukje gaan lopen naar de zee. St. Lucia grenst namelijk ook aan de Indische oceaan. We konden alleen niet het water in, omdat er hier veel haaien zitten (ja, het is hier erg gevaarlijk...!).
Later zijn we via een wildpark naar een plek gereden waar we een nog mooier uitzicht hadden op de zee. Hier zagen we hele grote krabben lopen, ieh!
Op de terugweg vanuit het wildpark kwam er nog een flinke gnoe aan gedenderd met de kolder in zijn kop. Maar vanwege de goede rijkwaliteiten van RJ en een goede rem op de auto uiteraard, belandde de gnoe niet op onze motorkap ;-)
's Avonds gegeten bij een restaurant met een mooi uitzicht op de st. Lucia rivier. Je zou hier de hippo's uit het water kunnen zien komen 's avonds. Nou, vanavond mooi niet dus. Wel weer lekker gegeten, steak en spareribs. We rekenden uit dat RJ tijdens deze vakantie zo'n 10kg vlees zal gaan eten, pfff!
's Avonds weer op tijd gaan slapen met het geruis van de zee en tsjirpende krekels op de achtergrond. Wat is het hier toch heerlijk!

• 05 Oktober 2015 - 07:48

Roosje Verheijen :

Wat een onwijs mooie verhalen! Super leuk om te lezen en ik ben er niet bang voor dat jullie er niet genieten ☺️. Stiekem ben ik erg jaloers ☺️.

• 05 Oktober 2015 - 09:07

Pieter Poncelet:

Spannend, spannend, spannend!! :)

• 05 Oktober 2015 - 09:35

Jan:

spannend daar allemaal hoor,
    haha en 10 kg vlees, daar twijfel ik niet eens aan :)