Onze eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Afrika

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

29 September 2015 | Zuid-Afrika, Letaba Estates

Op zondagochtend zijn we in alle vroegte vertrokken naar Schiphol. Gelukkig vertrok ons vliegtuig helemaal op tijd en kwamen we na een vlucht van bijna 11 uur aan in Johannesburg. Het was toen inmiddels 21.15 en we gingen op zoek naar de shuttlebus naar ons eerste hotel. Dit was best nog even spannend, want van tevoren hadden we de wildste verhalen gelezen over Johannesburg by night (daar moet je nie willen rondlopen nie...) Gelukkig was de bus snel gevonden en werden we veilig naar het hotel gebracht alwaar we snel ons bedje hebben opgezocht.
De volgende ochtend hadden we eerst een meet en greet vanuit de reisorganisatie met een Afrikaans stel . Ze gaven ons de nodige info voor onze reis.
Hierna vertrokken we weer richting luchthaven om onze huurauto op te halen. Dit duurde nog even, omdat de eerste auto die we kregen een onderhoudsmelding liet zien en we dus een andere auto kregen (Volkswagen Jetta).
Toen vertrokken we richting Tzaneen, een rit van ruim 4 uur. Goed om het rechts rijden onder de knie te krijgen. Af en toe hilarisch omdat RJ de schakelpook dan in zijn deur aan het zoeken was. Onderweg zagen we veel mensen langs de snelweg lopen (vaak op hun blote voeten) zoekend naar een lift. Het is hier heel gebruikelijk dat mensen met een pick up hun bakkie volladen met lifters, en met volladen bedoel ik dan ook echt VOL laden.
Uiteindelijk zijn we aangekomen in een mooi hotel, waar we 's avonds heerlijk hebben genoten van een lekkere steak van 300gram. Tsja...we moesten een goede bodem leggen, alvorens we onze eerste malaria tabletten innamen. Anders kon je last krijgen van allerlei bijwerkingen en dat wilden we natuurlijk niet ;-)
Vandaag vertrekken we richting Hoedspruit. Dit ligt aan de rand van het Krugerpark. De kans is dus groot dat we ons eerste wild gaan spotten...spannend!

• 29 September 2015 - 09:34

Pieter Poncelet:

Veel plezier daar ginds! :)

• 29 September 2015 - 09:46

Jan:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen (minstens 300 gram ;-D)
    ik hoop dat jullie snel de big 5 kunnen afvinken.

goede reis!

• 29 September 2015 - 10:49

Helmi:

Het begin is gemaakt! Veel plezier verder nog, en wel goed eten he ;-)

• 29 September 2015 - 16:46

Ellen:

Zo te lezen is het allemaal goed gegaan. veel plezier.

• 29 September 2015 - 19:58

Jan En Paulien:

blij te lezen dat het allemaal naar wens verloopt hopelijk weinig last van de pillen. wij hebben het zondag wat dichterbij gezocht om wilde dieren te spotten ,artis. goede reis verder en we volgen jullie. veel plezier.

• 29 September 2015 - 22:48

Martine:

BAIE PRET EN WEES VERSIGTIG!!!!!

• 29 September 2015 - 23:16

Teun:

Heel veel plezier en mooie ervaringen! Pas op voor de lion king!