Los Angeles - Reisverslag uit Eagle Rock, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Eagle Rock, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

21 September 2013 | Verenigde Staten, Eagle Rock

Onze laatste bestemming van de reis was de 'the city of angels', Los Angeles. De weg hier naartoe was behoorlijk druk en stressvol. Een superdrukke 5 baansweg, waar ze je aan beide kanten inhalen (want dit is de normaalste zaak van de wereld in de USA) of voor je opeens op de rem trappen. Gelukkig kwamen we heelhuids aan. We hadden gepland dat we de eerste dag een stuk over de Pacific Coast Highway zouden rijden. Hier zijn we ook aan begonnen. Echter, de mooie uitzichten die we graag hadden willen zien bleven verstopt achter een dik smog gordijn. We zijn toen maar weer omgedraaid en naar het motel gereden. Vanaf daar hebben we de bus gepakt en zijn we naar Hollywood gereden (het motel lag best ver uit het centrum, dus moesten we ruim een uur rijden) Hier hebben we een stuk over de 'walk of fame' gelopen en zijn we bij het 'Chinese Theatre' geweest. Na wederom een fastfood maaltijd tot ons te hebben genomen, zijn we weer richting motel gegaan.
De volgende dag gingen we naar Universal Studios. 's Morgens een kop koffie en ontbijtje bij de Starbucks op de hoek genuttigd. Terug bij het motel wilden we in de auto stappen. We ontdekten dat er 2 flinke deuken in de voor en achterdeur zaten! Dit was de dag ervoor nog niet, dus waarschijnlijk had iemand behoorlijk lomp zijn deuren tegen onze auto open gegooid. We zagen dat er op het parkeerterrein verschillende camera's hingen, dus hebben we de eigenaresse gevraagd of ze op de camera's na kon kijken of ze iets kon zien. Dit zou ze doen.
Hierna uiteindelijk toch vertrokken naar de Universal Studios. We hebben een geweldige dag gehad. Bijna alles gezien en gedaan. De Simpsons ride, Shrek 4D, Transformers ride, Waterworld, Animal show, een tour door de studios, Jurassic Park en nog meer. Omdat 's avonds de eerste avond van 'the nights of horror' zou zijn, was het hele park in Halloween stijl ingericht. Ook lag er een rode loper omdat er verschillende sterren zouden komen. Het park zou een uur sluiten en daarna weer open gaan voor deze horror nights. Op onze terugweg naar de garage konden we nog een glimp opvangen van de familie Osbourne.
Bij terugkomst in het motel hebben we samen met de eigenaresse de camerabeelden bekeken, maar hierop was eigenlijk niet echt duidelijk iets te zien. Nu maar hopen dat ze bij de autorental niet moeilijk gaan doen zondag... Na deze dag vol indrukken zijn we op tijd naar ons bedje gegaan.
De volgende dag een beetje uitgeslapen (de vermoeidheid van 3 weken reizen slaat toe...). Na wederom een ontbijtje bij de Starbucks zijn we met de bus richting Griffith park gegaan. Vanaf het observatory centre hadden we een goed uitzicht over Los Angeles en de Hollywood letters. Hierna zijn we weer richting de walk of fame gelopen. We hebben wat gegeten en besloten toen om als echte toeristen lekker schaamteloos een celebritytour te maken. We hebben heel wat riante villa's gezien van oa Britney Spears, Dr. Phil, Tom Cruise, de Osbournes en de Kardashions. Erg grappig om een keer rond te rijden. Ook keek RJ zij ogen uit op Rodeo drive waar de een na de andere dure sportauto voorbij kwam. Na de tour hebben we gegeten bij de In and Out burger. Deze keer namen we the secret menu, op aanraden van Jan en Teun. Deze keer smaakte het wat beter dan de vorige keer, maar alsnog begrepen we niet waarom iedereen zo enthousiast is over de In and out burger...
Nadat we gegeten hadden zijn we weer aan de wereldreis terug naar het motel begonnen. Hier zijn we aan de grote uitdaging begonnen om al onze spullen weer terug te proppen in 2 koffers en 2 stuks handbagage en er nog redelijk in geslaagd ook! Nu rest ons nog een laatste nachtje in de USA en morgenmiddag om 15.15 vliegen we weer terug naar ons koude, natte kikkerlandje.

• 22 September 2013 - 12:13

Jan:

Het zit jullie ook niet mee zeg, een paar deuken in de auto...
    Ik hoop dat ze er niet moeilijk over doen

Ik wens jullie in ieder geval al een zeer goede reis terug!
    Ben benieuwd naar alle verhalen en foto's!

• 22 September 2013 - 17:45

Teun:

Ik sluit me bij de vorige spreker aansluiten :) Een veilige thuiskomst!

• 22 September 2013 - 18:20

Roosje Verheijen:

He wat een pech die auto zeg :( ik hoop dat het geen gedoe heeft opgeleverd bij het terug brengen van de auto. Geniet nog even goed na in Amerika van jullie reis! Een goede vlucht terug naar Nederland en tot snel! :)