Grand Canyon - Reisverslag uit Cogdill Center, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Cogdill Center, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

15 September 2013 | Verenigde Staten, Cogdill Center

Op zaterdagochtend een beetje op tijd vertrokken richting de Grand Canyon. De kortste route vanuit Page hier naartoe was afgesloten vanwege een aardverschuiving een tijdje geleden. We moesten dus een eindje omrijden.
Rond het middaguur kwamen we aan bij het eerste uitzichtpunt van de Grand Canyon. Vanaf hier had je al een gigantisch mooi uitzicht. Je kon zo ver en zo wijds kijken. Uiteraard hebben we meteen wat mooie foto's gemaakt. Hierna zijn we de hele scenic drive af gereden en bij ieder uitzichtpunt even gekeken. Uiteindelijk kwamen we bij het visitor center en het mather point uitzichtpunt. Vanaf hier had je het mooiste uitzicht over de Grand Canyon (ten minste...als er geen kudde Chinezen voor je neus staat!). We zijn toen op zoek gegaan naar het punt van waar Jan een hele mooie foto heeft gemaakt vorig jaar. We hadden dit als opdracht meegekregen van hem. Al snel zagen we wat mensen die achter de hekken een stukje naar beneden waren geklommen. Na even zoeken zagen we de steen waar Jan op zat. RJ heeft toen zijn hoogtevrees en knikkende knietjes even genegeerd en is op de steen gaan zitten. Snel wat kiekjes geschoten en toen weer gauw naar boven. Later lazen we in een boek over de Grand Canyon, dat er al best wat mensen zijn omgekomen doordat ze naar beneden zijn gevallen. Gelukkig hadden wij het overleefd!
Toen het begon te schemeren zijn we gaan eten bij de Wendy's (wat goed te eten was Jan en Teun ;-)) en toen richting Flagstaff gereden naar het motel. We reden eerst nog naar de verkeerde 'travelodge'. Er bleken er 3 te zitten in Flagstaff. Die we gisteren geboekt hadden, bleek aan de route 66 te zitten. Erg leuk, totdat we er achter kwamen dat er ook een treinrails op zo'n 50 meter van het motel af lag. Zo'n beetje om de 10 minuten kwam er een goederentrein langs gedenderd en lagen we te trillen in ons bedje! Wat een geluk dat we 2 nachten hadden geboekt in dit hotel :-(
De volgende ochtend weer vroeg wakker. Na een simpel ontbijtje in het motel weer op weg gegaan naar Grand Canyon. Onderweg besloten we ook nog even langs San Francisco Peaks te rijden. Dit zijn de hoogste bergen van Arizona. We hadden gelezen dat je met een stoeltjeslift naar boven kon. Eenmaal aangekomen hoorden we dat het boven op de berg 4 graden Celsius was. Daar stonden we dan in onze korte broek en t-shirt. Uiteindelijk maar besloten om lekker warm beneden te blijven en door te rijden naar de Grand Canyon. Hier hebben we de auto geparkeerd en zij we met de (overvolle) shuttlebus mee gegaan. Deze reed naar uitzichtpunten waar je met de auto niet kon komen. We waren al een beetje verwend door de uitzichten die we gisteren hadden gezien. Het uitzicht bleef op alle punten een beetje hetzelfde, maar uiteraard wel erg mooi. Toen we weer richting uitgang reden, zagen we nog een aantal herten. Ook een grote met een supergroot gewei. Echt heel mooi.
We zijn toen weer richting Flagstaff gereden. Onderweg gegeten bij 'Jack in the box' (wat een fastfoodketens zitten er hier!). Hierna weer naar het motel gegaan om van onze rust te kunnen gaan genieten, not!
Morgen naar Lake Havasu, waar het nu rond de 40 graden is. Heerlijk vooruitzicht!

• 16 September 2013 - 09:44

Jan:

die knikkende knieën klinken bekend, ik ga jullie opdracht ook weer aan
    veel plezier in lake havasu, tipje: pak de dreamcatcher veerpont richting nevada!