Once upon a time in the west - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Once upon a time in the west - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Once upon a time in the west

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

13 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. Een lekker uitgebreid ontbijtje genuttigd in het hotel en daarna weer op weg gegaan. Onze eerste stop was Goosenecks State Park. Een nog niet zo'n toeristische trekpleister, maar wel weer een prachtig uitzicht. In de verte konden we Monument Valley al zien liggen. Hier zijn we naar toe gereden. Het gebied lag in het Navajo Indian Reservate, dus moesten we entreegeld betalen aan de Indianen. Vanaf het visitor center had je een goed uitzicht over alle rotsformaties. We hebben dan ook heel wat kiekjes geschoten. Je kon ook nog het park in rijden. De weg was onverhard en de auto's die terugkwamen zagen er behoorlijk smerig uit. Omdat de auto niet verzekerd was op onverharde wegen, hebben we besloten dit dus maar niet te doen. Ook de asociaal dure jeeptour hebben we maar laten passeren. Waarschijnlijk had je toch het mooiste uitzicht van bovenaf...
Na Monument Valley op weg gegaan naar onze volgende slaapplek, Page. We wilden hier 2 nachten verblijven. Dit bleek uiteindelijk een hele opgave. Voor donderdag hadden sommige hotels nog wel een kamer, maar de vrijdag was overal volgeboekt. Eerst maar een hapje gegeten bij een goed restaurantje. Hierna zijn we echt alle hotels en motels afgegaan in Page, maar nergens plek. Tot de laatste in rij waar we het konden navragen. Een aardige indiaan had wel een kamer vrij voor ons voor vrijdag en dat ook nog voor een schappelijke prijs en uitzicht op Lake Powell. Helemaal geweldig dus! Hierna konden we met een gerust hart gaan slapen!

• 16 September 2013 - 22:19

Annoeska:

Wouw gave foto's leuk dat jullie ook op andere bijzondere plekken komen zo benieuwd naar meer foto's !
    En een gelukje met hotel mag ook wel na al die regen ;-)