Op naar Yellowstone! - Reisverslag uit Park Island, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Op naar Yellowstone! - Reisverslag uit Park Island, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Op naar Yellowstone!

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

16 September 2016 | Verenigde Staten, Park Island

16-9
Hier weer een update vanuit de states. Dit keer vanuit de state Montana. We zijn inmiddels Colorado, Wyoming en Idaho al gepasseerd.
Vanuit de Rocky Mountains zijn we na een lange reisdag beland in Lander op een goede full hookup camping, waar we 's avonds lekker even hebben kunnen douchen. Het was er helaas slecht weer, het regende de hele nacht waardoor we de volgende ochtend redelijk 'getikt' en met slaapgebrek opstonden.
We vervolgden onze reis naar Yellowstone, maar maakten eerst nog even een stop bij Walmart om nog wat inkopen te doen. Hierna was het nog best een eindje rijden. Onderweg kwamen we door National Park Grand Teton. Op veel plekken reden we langs zwartgeblakerde of nagloeiende bossen. Er had dus kortgeleden een flinke bosbrand gewoed. Aan het einde van de middag kwamen we pas aan in Yellowstone. De meeste campings waren al vol, maar gelukkig vonden we nog een plekje op een simpele camping midden in de bossen. Helaas hebben we 's nachts geen wolven horen janken of beren horen brullen.
De volgende ochtend gingen we al om 7.30 op pad. We reden naar het Geyser Basin, een gebied met de meeste geisers ter wereld. Er kwamen veel rookpluimen overal uit de grond en de rotte eieren geur was niet te missen! We liepen een trail door het gebied en zagen grote en kleine geisers en pools met de mooiste kleuren, heel indrukwekkend en mooi fotomateriaal. Ook zagen we de toeristische trekpleister, de Old Faithful, uitbarsten in het bijzijn van zo'n 100 japanners en chinezen en hun selfiestick.
De rest van de dag reden we langs nog meer bezienswaardigheden, waaronder bloppende modderpotten, grote rokende basins en nog meer geisers. Ongelooflijk dat je je eigenlijk op een enorme, slapende vulkaan bevindt. Ook zagen we onderweg nog een aantal bizons en elks (herten) grazen op de vlaktes.
Aan het einde van de middag hadden we weer heel veel moeite om een camping te vinden en zelfs alle motels in het gebied zaten vol. We zijn toen maar een stuk doorgereden en uiteindelijk op een prima camping beland.
Omdat we al heel veel gezien hadden in Yellowstone en we al een eindje uit de buurt waren, besloten we om de volgende dag door te rijden naar Great Falls. En daar staan we nu...op Dick's RV park, tussen allerlei trailer volk met hun mega RV's ☺️

• 18 September 2016 - 11:55

Helmi:

Jullie hadden geen selfiestick bij? :-)