Shopping and more! - Reisverslag uit Banff, Canada van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Shopping and more! - Reisverslag uit Banff, Canada van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Shopping and more!

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

25 September 2016 | Canada, Banff

25-9
Woensdag lieten we de rockies achter ons en reden we via Calgary naar Edmonton. Omdat we de afgelopen tijd niet goed hadden geslapen en we wel toe waren aan een een lekker bedje en een warme douche, boekten we voor 2 nachten een hotel.
De eerste avond hebben we in de buurt van het hotel heerlijke steaks gegeten. Hierna heerlijk lang gedoucht en op tijd ons bedje in gedoken.
De volgende ochtend een beetje uitgeslapen en daarna met de bus naar de West Edmonton mall gereden, het gigantische winkelcentrum. Bij binnenkomst stuitten we meteen op een grote ijsbaan met daaromheen allemaal winkels. We dronken bij Starbucks koffie met uitzicht op een aantal kunstschaatsers die aan het trainen waren op de baan. In de mall was ook nog een supergroot golfslagbad met verschillende glijbanen. We hebben helaas geen tijd gehad om hier een duik in te nemen, omdat er nog veel meer te zien was. Naast de ijsbaan en het zwembad was er ook een soort dolfinarium en een attractiepark met verschillende indoor achtbanen. Naast deze dingen waren er ook nog ruim 800 winkels. Eén dag was dus eigenlijk te kort om alles te zien, maar het was een erg leuke afwisseling op al het natuurschoon dat we hebben gezien.
De volgende dag weer op tijd vertrokken richting Jasper NP. Na 3 uur rijden zagen we de bergketens alweer opdoemen en niet veel later reden we er middenin. We reden alvast een stuk van de 232km lange Icefields Parkway, één van 's werelds mooiste 'scenic drives', volgens National Geographic. We maakten een stop bij de Athabasca falls en de Sunwapta falls, beiden behoorlijke watervallen die eindigden in een azuurblauwe rivier. Onderweg genoten we van het uitzicht op de vele bergketens en van de mooie, blauwe rivieren. Om voor donker op de campground te arriveren, zijn we op een gegeven moment omgekeerd en terug gereden.
De volgende dag reden we weer de Icefield Parkway, maar dit keer regelrecht naar het columbia Icefield center. Van hieruit kon je met speciale bussen de Athabasca gletsjer op. Een beetje toeristisch was het wel, maar het was gaaf om midden op een gletsjer te hebben gestaan.
's Middags gingen we naar de skywalk, een glazen platform waar je op kon lopen en 300 meter naar beneden keek. Met knikkende knietjes hebben we dit gedaan, maar het was ook wel weer supergaaf.
Hierna zijn we terug gereden naar Jasper en van daaruit richting Lake Maligne gereden. De ANWB had ons gegarandeerd dat we op de weg hier naartoe wildlife zouden spotten. Helaas hebben we, op een paar vogels en squirls na, geen wildlife gezien. Lake Maligne was wel erg mooi. De bergen om het meer, weerspiegelden in het water. De verwachtingen van Lake Louise, waar we morgen heen rijden zijn nog hoger. Dat belooft wat!