Oudtshoorn en Stellenbosch - Reisverslag uit Cloetesville, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Oudtshoorn en Stellenbosch - Reisverslag uit Cloetesville, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn en Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

17 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Cloetesville

15-10-2015 en 16-10-2015
Vanmorgen toen we de gordijnen opendeden verwachtten we weer een mooi uitzicht te zien. Helaas was alles in grauwe nevel gehuld en kwam de regen met bakken uit de hemel. Ze zeggen van Zuid-Afrika dat het de wereld in 1 land is. Nou, we waren nu aanbeland in Nederland ;-)
Warme kleding aan, lekker ontbijten en in de auto richting Oudtshoorn.
Onderweg werd het gelukkig droog. We kwamen ruim op op tijd aan bij de Lodge 'Buffelsdrift', in Oudtshoorn. Hier hadden we naar uitgekeken. De lodge bestond namelijk uit een twintigtal tenten die uitkeken op een groot meer. Aan de andere kant van het meer was een wildpark en dus kon je met een beetje geluk olifanten, buffels of nijlpaarden zien drinken. Nu zul je denken: "RJ en Ria in een tent?!" Nou ja, onze tent was dan wel voorzien van een groot bed, koelkast, airco, badkamer met bad, wastafel, toilet en een buitendouche. Tsja...we houden wel van enige luxe.
's Middags stond een excursie gepland bij een struisvogelfarm. We kregen uitleg over deze wonderlijke, grote, maar schijnbaar ook best gevaarlijke beesten. Ze kunnen met hun teennagel blijkbaar in 1 ruk je borstkas openrijten. Vallen ze je aan, dan kan je dus het beste op je buik op de grond gaan liggen. Tis maar dat je het weet!
's Avonds heerlijk gegeten bij de lodge. Ria op z'n Zuid Afrikaans (bobotie en malva cake). RJ uiteraard weer een goed stukje biefstuk.
's Nachts heerlijk geslapen, met op de achtergrond het geluid van allerlei beesten en vogels. 's Morgens onder de buitendouche. Dit was best een beetje fris, maar je werd er wel wakker van.
Na een ontbijtje met een prachtig uitzicht over het meer, vertrokken we naar de volgende locatie Stellenbosch.
Onderweg reden we de route 62, een gigantisch mooie route met prachtige berglandschappen.
Onderweg nog even een stop gemaakt bij Ronnies sex shop. Dit was geen sex shop, maar een eetcafe. Oorspronkelijk had de eigenaar 'Ronnies shop' op de muur geverfd. Zijn vrienden waren zo grappig om er 'sex' bij te schrijven. Sindsdien is het cafe een wel geziene toeristische attractie met veel bh's boven de bar en koud bier. Wel grappig.
Aan het einde van de middag kwamen we aan bij het Knorhoek guesthouse. Omdat we redelijk gaar waren van de lange reisdag, zijn we meteen maar richting centrum gegaan om een hapje te eten. We hebben als cultuurbarbaren in dit chique gebied van de duurste wijnen, gewoon in een eetcafe pizza en biefstuk gegeten, met bier en cola ;-)
Hierna terug naar het guesthouse en vroeg onder de wol!
De komende dagen naar Kaapstad, helaas alweer de laatste dagen van onze reis...