Van st. Lucia via Umhlanga naar Underberg - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Van st. Lucia via Umhlanga naar Underberg - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Van st. Lucia via Umhlanga naar Underberg

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

07 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

05-10-2015 en 06-10-2015
Voor maandag stond een tripje gepland naar het Zulu-dorp 'Khula village'. Een afgezonderd dorpje, waar de Zulu's nog echt leven volgens alle Zulu gebruiken. Zo mag de man naast zijn eigen vrouw meerdere vriendinnen hebben. De vrouw kookt, baart kinderen en werkt. De man heeft het druk genoeg met al z'n vrouwen en doet verder niet zoveel...
We namen een kijkje bij een school. Helaas was het vakantie en was er dus geen les. Echter, aan kinderen geen gebrek. Overal waar we langs liepen, kwamen de kinderen aan gerend. Van tevoren hadden we een XL zak lolly's gehaald en dus konden we flink uitdelen...nog nooit zoveel grijpgrage handjes gezien ;-) Ook was RJ's horloge in trek. Sommige kinderen smeekten, deden een dansje of zongen een liedje om RJ maar zover te krijgen zijn horloge af te staan. Mooi niet dus!
We namen ook nog een kijkje bij een medicijnvrouw. Ze had allerlei potjes met kruiden en vreemde mengseltjes.
Tot slot deden een aantal jongens een traditionele Zulu dans voor ons. RJ mocht nog even meedoen. Hij deed dit iets te enthousiast en scheurde uit zijn broek!
Na het bezoek aan het Zulu-dorp reden we naar de volgende lodge in Umhlanga. Bij aankomst namen we een duik in het zwembad.
's Avonds gingen we naar een restaurant waar ze, zo was ons verteld, de beste steak in town hadden. Deze belofte werd dubbel en dwars waargemaakt. We hebben heerlijk genoten van supermals vlees.
Op dinsdag reden we eerst naar de grootste shopping mall van het zuidelijk halfrond. Het was hier inderdaad gigantisch groot, dus we waren hier wel even zoet.
Na het shoppen reden we door naar Underberg. Onderweg veranderde de omgeving naar een groene berglandschap, de Drakensbergen.
's Avonds aten we bij het hotel. Voor de verandering namen we een keer rijst met curry en kip. Iedere dag biefstuk begint anders ook zo te vervelen :-)

• 08 Oktober 2015 - 08:12

Roosje Verheijen :

Oej Robert-jan dat wordt dan toch iets minder vlees eten

• 08 Oktober 2015 - 08:40

Jan:

Ja, je broek zal wel strak zitten inmiddels ;-)
    Had nu maar naar die zulu-mannen geluisterd en gewoon rustig blijven zitten en niet zoveel doen... ;-)