O oooh...potholes in de weg! - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu O oooh...potholes in de weg! - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

O oooh...potholes in de weg!

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Sabierivier

29-09-2015
We hebben weer een enerverende dag achter de rug in het Afrikaanse land. We vertrokken 's morgens wat later, omdat we vandaag niet zo ver hoefden te rijden. Even uitzoeken hoe we moesten rijden, want de hotels hier hebben niet echt een adres. Maar al snel zaten we op de juiste weg. Echter, we maakten meteen kennis met de slechtere Afrikaanse wegen en dan heb ik het over potholes (diepe gaten in de weg). Deze zag je vaak niet aankomen en dus reden we 2 keer door een diep gat. Niet veel later hoorden we een 'pling' en kregen we de melding 'check tires'. Toen we bij een benzinepomp gingen checken, bleek dat er een aardige bult op de band zat, oeps! Gelukkig was er een zeer behulpzame pompbediende, die voor ons de reserveband eronder zette. Hierna wat telefoontjes gepleegd met het verhuurbedrijf en afgesproken met mr. Goodenough (dit was echt zijn voornaam!) bij een vestiging in Hoedspruit. Hier kregen we te horen dat we de band konden laten vervangen bij een garage in de buurt, dus toen zijn we daar maar heen gereden. Bij de garage bleek dat er in een van de andere banden een spijker zat. Deze werd dus ook gerepareerd. Een aantal uur later dan gepland kwamen we aan in het moditlo game reserve. We moesten eerst nog een stuk rijden voordat we bij onze lodge aankwamen. Op deze route zagen we everzwijnen, impala's en een koedoe.
Toen we aankwamen bij de lodge werden we verwelkomd met een drankje. Echter moesten we snel inchecken omdat de gamedrive bijna was gestart en we nog net mee zouden kunnen. Vliegensvlug brachten we onze spullen naar de kamer, antimuggenspray op en hup in de jeep. Al snel reden we door de bushbush en zagen we giraffes, zebra's, impala's, gnoes, everzwijnen en een olifant. De driver haalde de raarste capriolen uit om maar zo dichtbij mogelijk de olifant te komen, supergaaf! Hierna bij een meertje van de zonsondergang genoten en toen weer terug naar de lodge, waar ons een overheerlijk diner stond te wachten. Hierna ons bedje opgezocht.