Vancouver en Seattle - Reisverslag uit Denny Regrade, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu Vancouver en Seattle - Reisverslag uit Denny Regrade, Verenigde Staten van Robert-Jan en Ria - WaarBenJij.nu

Vancouver en Seattle

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan en Ria

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Denny Regrade

Hierbij de laatste blogpost van onze avonturen in Canada en Amerika.
De spullen zitten bijna weer allemaal in de koffers, want morgen leveren we de camper in.
We hebben zaterdag de hele dag doorgebracht in het centrum van Vancouver. We hadden in eerste instantie het plan om een boottocht te maken naar Vancouver Island en van daaruit orka's te spotten. Het bleek dat het seizoen hiervoor eigenlijk een beetje over was, dus dit ging helaas over. Toen hebben we heerlijk rondgeneusd in de vele winkeltjes.
Grappig was dat een groep vage figuren een protestactie had tegen het verbod op softdrugs. Ze hadden zelf rijkelijk gesnoept van de spacecake en dansten zonder schaamte midden op straat, geweldig om te zien!
Op zondag vertrokken we weer richting Amerika, en wel Seattle. Bij de grens was het nog even spannend. We werden apart gezet en de camper moest worden doorzocht. Bleek dat we illegale appels en tomaten mee hadden willen smokkelen...die werden dus ingenomen helaas. Hierna mochten we gelukkig het land in.
's Middags zijn we naar de Boeing vliegtuigfabriek gereden en hebben daar een rondleiding gehad. Helaas mocht je geen foto's of filmopnames maken (je zou toch zelf thuis zo'n vliegtuig willen namaken hè ;-)) Het was wel imposant om te zien hoe groot de loods was waar de vliegtuigen werden gemaakt. Ook was het apart om te zien hoe dun de wand van zo'n vliegtuig nu eigenlijk daadwerkelijk is. We stappen dinsdag toch met een wat ander gevoel het toestel in...
's avonds voor de laatste keer in de camper gegeten en alvast een deel van de spullen ingepakt.
Op maandagochtend de rest ingepakt en naar het camperverhuurbedrijf gereden, dat praktisch naast het RV park lag. Gelukkig zonder problemen de camper ingeleverd (we waren een beetje bang voor de flinke ster in de voorruit) en daarna met de taxi naar ons hotel in hartje centrum van Seattle gereden.
We zijn meteen de stad in gegaan richting de space needle, een 158 meter hoge toren met geweldig uitzicht.
Ook bezochten we de Pike market place, een grote overdekte markt. Bij de viskraam mocht je als je een vis had uitgezocht, in de kraam staan en gooiden ze de vis en mocht je hem opvangen. Dit alles ging op z'n Amerikaans met veel show eromheen. Grappig om te zien, maar we hebben de vissen toch maar aan onze neus voorbij laten vliegen!
We brachten ook nog een bezoekje aan de allereerste Starbucks die in 1971 werd geopend. In de rest van de stad kon je trouwens ook echt niet om koffie verlegen zitten. Op iedere straathoek zat wel een Starbucks, niet te geloven zoveel.
Op een gegeven moment wilden we wat gaan eten bij de Mcdonalds (was alweer even geleden en waren bijna niet te vinden in Seattle...), dus wij ergens naar binnen. Het viel ons meteen al op dat er 2 man politie binnen was en 1 man security, maar ja die moeten ook eten dachten we nog. Echter, toen we wat beter rond gingen kijken zagen we wat voor volk er allemaal binnen zat. Zwervers, drugsverslaafden en de M van Mcdonalds stond daar eerder voor Mentally retarded ;-)
Onze trek was direct over en we zijn maar snel weer verder gelopen!
's Avonds zijn we nog een keer naar de space needle gegaan om het uitzicht op Seattle in het donker te bewonderen. Dit was heel erg gaaf, zoveel lampjes!
Hierna zijn we terug gelopen naar het hotel.
Vandaag nog een laatste dagje in Seattle en vanavond vliegen we weer terug naar Nederland.
We kunnen terug kijken op een gigantisch mooie reis, zoveel geweldige dingen gezien en gedaan!
Een ding weten wij in ieder geval zeker...we willen nog eens terug maar dan met de auto, geen camper meer voor ons!
Hopelijk vonden jullie het leuk om met ons mee te reizen via dit blog. Tot ziens weer in Nederland!

• 04 Oktober 2016 - 18:48

Jan:

Jammerder de reis er al weer op zit
    Jullie hebben iig mooie dingen gezien en meegemaakt

Haha McRetarded

• 04 Oktober 2016 - 19:09

Teun:

Mooie reisverhalen weer! Inderdaad zoals Jan al schrijft jammer dat de reis er weer op zit. Voor nu een behouden thuiskomst!

• 04 Oktober 2016 - 19:14

Helmi :

Goede reis!

• 05 Oktober 2016 - 01:26

Martine:

Haha! Geen camper meer voor jullie? Had wel gedacht dat dat iets zou zijn voor jullie?
    Goede reis terug en ik hoop dat de wandjes het houden!

• 05 Oktober 2016 - 07:43

Roosje :

Echte smokkelaars jullie

• 05 Oktober 2016 - 07:45

Hmm mijn vorige berichtje ging niet helemaal goed. Echt smokkelaars zijn jullie